Zum Inhalt springen

Widerrufsrecht

RETURER

Returer har en fast kostnad på 89kr. Om varan är defekt så står vi för hela kostnaden. Vid en retur ska ni kontakta oss och få en returfraktsedel som används för att skicka tillbaka paketet till oss.

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader.

ÖPPET KÖP

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (Ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 30 dagar från mottagandet av varan.

För att dessa villkor ska gälla så behöver du skicka tillbaka varan i oskadat och outnyttjat skick i samtliga originalförpackningar. Detta innebär att du som konsument är skyldig att inte fylla någon av vattenbehållarna med vätska och ej öppna någon av produkterna i medföljande originalförpackningar. Detta inkluderar samtliga mindre förpackningar som medföljer i första hjälpen kitet. Beredlådan behöver lämnas tillbaka i samma skick som du fick den. Du har därmed inte ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas på grund av hygienskäl.

Samma sak gäller för första hjälpen kit för hundar. Samtliga produkter behöver vara orörda och i orginalförpackning för att dessa villkor ska gälla.

Vid nyttjande av ångerrätten är det du som konsument som står för den fasta returkostnaden av 89 kr via DHL.

Vill du ångra ditt köp så behöver du kontakta Bered.nu via info@bered.nu.

 

REKLAMATION OCH SERVICE

Samtliga produkter (förutom gasbrännaren) vi säljer har 3 års reklamationsrätt och vi följer rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden. Gasbrännaren från Bright Spark har 5 års reklamationsrätt. Skulle du som konsument upptäcka något fel på gasbrännaren inom den tidsramen så behöver du följa de steg för reklamation som medföljer i Bright Sparks förpackning. du behöver därmed kontakta Bright Spark angående deras garanti vid behov.

Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller således inte normalt slitage eller åldrande av en produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. 

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Bered Sverige AB ansvarar endast för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. 

Ett fel som beror på vanvård, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande kan Bered Sverige AB inte hållas ansvarig för.

Fel som visar sig inom sex månader efter det att varan levererades förutsätts ha funnits vid leveransen om inte annat visas. Om felet visar sig vid ett senare tillfälle så måste konsumenten kunna bevisa att felet funnits redan vid leveransen, det vill säga att det är ett så kallat ursprungligt fel.

Innan eventuell service/reparation påbörjas måste du ta kontakt med oss för att reklamationsrätten skall gälla. Om en produkt är felaktig eller skadad skall vi meddelas inom skälig tid och vid godkänd reklamation står Bered Sverige AB för samtliga kostnader som uppstått vid köpet, inklusive fraktkostnader i båda riktningarna.

Om du vill göra en reklamation behöver du kontakta bered.nu. Eventuell återbetalning vid ångerrätt/reklamation betalas inom 30 dagar efter överenskommelse om återbetalning.

x